1 Temmuz 2010 Perşembe

İyi limonata nasıl yapılır?



Bugün temizlik iş güç derken bu saat oldu ve ben daha oturmadım, ama biraz mola vereyim dedim.Canım öylesine buz gibi limonata çekti ki, şu hazır limonatalar fena değil ama evde yapılan gibi olmuyor. Ne kadar kaliteli markaları almaya çalışsak ta olmuyor. Katkı maddeleri yüzünden bana kalsa hazır hiç bişey alma taraftarı değilim ama, Ali babanın çiftliği yok maalesef bizde. Neyse gelelim mevzuya, canım limonata çekti ama kaç senedir evde kendim yapmamıştım, kim nasıl ne şekilde yapıyor diye biraz sanal yolculuk yaparken, bir yemek sitesinde limonata tarifi verilmiş ama işin ilginci bu tarife yapılan yoruma baktığımda daha da açıklayacı ve sağlıklı limonata tarifi verilimiş. Şimdi ben isze bu yorumu aynen olduğu gibi yayınlıyorum. Paylaşıma açık olduğu için sakınca görmedim, ama yinede kişinin "ben kimmiyim? adımı googla yazarsanız bulursunuz" cümlesinden sonra bende dediğini yaptım ve bizat kendisini buldum (Sherlock Holmes gibiyim deme) ve iyi kide bulmuşum, kendisinin adı "GÜRHAN AĞKOÇ" MSA yani Mutfak Sanatları Akedemisi nde "Bar Uygulamaları Eğitmeni" Kendisinin bir çok diploması ve kariyeri var. Yani bu limonata içilir arkadaş tabi üşenmez ve sabrederseniz :)



Yorumlar

Slmlar yukarıdaki bilgi limonata yapımı için uygundur. Ama tam anlamı ile bir ev yapımı limonata yapmak istiyorsanız lütfen not alın ;

10-15 adet limonata kabukları 5 adet portakal kabuğu ile birlikte rendelenir. Daha sonra bu rendelerin üzerine toz şeker yatırılır. Yaklaşık 6 saat kadar bu şekilde bekletilir böylece kabukdaki aroma şekere geçer. Daha sonra sıkılmış limon suyunu yaklaşık 2 litre diyelim ve de 4 litre kadar suyu bu karışıma karıştırırız. Bu şekilde bir kaç saat daha beklettıkten sonra süzerek servise hazır hale getirebiliriz. Benden size ufak bir bilgi ben kimmiyim google adımı soyadımı yazarak bulabilirsiniz. Eyerki naneli ya da maydonozlu yapmak istiyorsanız azıcık limonata ile mıkserde iyce karıştırın daha sonra süzün ve bu karışımı limonatanınızın içine koyun. Saygılarımla.



demiş: Gürhan Ağkoç
27/10/2009 at 19:36

 
Dipnot: Bu arada yorumları yayınlama ve cevaplama vaktim olmadığı için şimdilik sadece bunu paylaşıyorum, akşama görüşürük arkadaşlar.

Sitedeki bütün resimler internetten toplanmıstır.

Sitedeki bütün resimler internetten toplanmıstır. Bir şikayetiniz varsa lütfen o konunun altına yorum yapın...

YORUM YAP