31 Mayıs 2010 Pazartesi

Maydanoz

Bugün öylesine dökülüyorki her yerim anlatam hala toparlanamadım, ama birden kendimi iyi hissetmemi sağlıyacak birşey gördüm. Maydanoz Blog Topluluğu bugün sitesinde banada yer yer vermiş, çok sevindim :D Blog seçiminde objektif davranan Maydanoz, bloglar arasında dayanışma ve blogların tanıtımını sağlıyor. Çok teşekkür ederim Maydanoz Blog Topluluğu........

30 Mayıs 2010 Pazar

Takılarınız için ağaçtan "bayan büst "






Hanımların yegane varlığıdır şıkır şıkır takılar. Yegane dediğime bakmayın, yani diğer eksiklerinin yanında başı çeker. Etjerde yada aynaın sağında solunda nereye asacağımızı koyacağımızı bilemediğimiz bu incik cıncıklar için güzel bir kadın manken. Eli biraz erkek işine yatkın olanlar, yada benim  gibi evde elinde tornavida makkapla dolaşıyorsanız bunu yapmak hiçte zor olmasa gerek. Yapımı adım adım anlatılmış. Biraz zaman biraz emek sonuçta harika bir tasarım. Hatta mobilyanıza uygun da boyayabilirisiniz.

29 Mayıs 2010 Cumartesi

Kumaş pecete kutusu






Bu kumaş değerlendirmelerini çok kez paylaştım size, çeşit çeşit kutular sepetler vs. Bu sefer size peçetelik kutusu nasıl yapılıyor onu getirdim huzurlarınıza. Hani insanın kendi yaptığı gibi yokmuş derler ya, gercekten öyle. Yapılışını resimlerden izledim, kullanılan kumaşın diriliği ve telanın verdiği sertlikle sağlam ve zarif olmuş. Üst kapağın ortsının açık olma şekli pervazlama yöntemiyle yapılmış. Yine Şehanaz'a ve bu işle uğraşanlara göre bir iş, bende inşallahh Allahh nasip edrede makinamı açarsam ilk yapıcağım iş bu olucak, ama ben peçete koymayabilirim, ağzı geniş tutarsam sepet havasında da kullanılabilir, yada pecetelik olarak daha kısa yapabilirim. Yanlız mutfakta, kağıt havlular için de ideal olabilir...Hadi çok konuşucana yapsana artık dediğinizi duyar gibiyim, hakkaten artık kolları sıvamam lazım ama bu hafta hep dışarda olucam, tahliler ve teşhisler için hastaneler, ssk başvurum, CHP transferim (uzun süredir DSP deydim artık gecme zamanı geldi) vs gibi işlerim var, bu arada gecengün bahsettiğim kızımın arkadaşının doğumu yaklaşıyor, ona "bebek anı defteri" yapıcam, anlıycanız bu makina beni daha çok bekliycek...haaa bide yapacağım temalar var o da ayrı....offfff, Allah yardım etsin bana..

3 Boyutlu (3D) kağıt kesme sanatı







Üç boyutlu çalışmalar sanatın her alanında neredeyse var, kağıt kesme sanatında bu iş daha ciddiye alınmış. ABD geçtiğimiz aylarda gerçekleşen iklim konferansında bu tasarımcılar çevreye katkısı nedeniyle bu çalışmalar için görevlendirilmiş. Sanırım heykeltraşlık alanı bir kategori daha kazanıcak. Detaylar burada.

Ördüğünüz örgü sizden büyük olursa!






Ördüğünüz örgü sizden büyük olursa ona pek örgü denmez, zaten bu işin tasarımcısı olan  Jean Lee and Dylan Davis   de buna "halı" diyor. Evet elle yaptıkları bu örgü bu boyutta olursa ona halı yada kilim denir, sayfasını incelerseniz nasıl yapıldığı kısmında elle yaptıkları belli. Hoş ilginç ve sıradışı olmuş. Sabır ve emek gerektiren bir iş için sipariş üzerine çalışıyorlar, daha fazla ayrıntı burada.

Duvar kağıdından harika bir saat






Duvar kağıdından yada kalın ve sert durabilecek ambalaj kağıdından yada bu tarzda hobi için kullanılan kağıtlardan hoş bir saat yapımı, masrafı saadece saat kadran aksamı diyecekseniz ona bile gerek yok diyorum. Çünkü yazıcınız varsa hepsi var demek, saatin şablonunu, kadranın desenini, akrep ve yelkovanın çizimini hepsini pdf formatında hazırlamış  mahareti ablamız. Size sadece kesip yapıştırmak kalıyor, duvara monte ederken hafif potluk vererek yaparsanız 3D gibi olucaktır. Ben çok beğendim, özellikle evinde döşeme ve perde kombinasyonundan artan parçalarınız varsa harika bir görsel şölen olur. Haydi buraya hemen...

Kavanoz ve zerafet bir araya gelirse







İpindenmi örgüsündenmi örneğindenmi, havasından suyundanmı bilmiyorum ama pek bir afilli olmuş bunlar beee...hani her yerinden zarafet akıyor. Renklerin uyumu, kalitenin havası resmen bağırıyor. Kenarda köşede kalan ipleri değerlendirmek değil de, sadece zevk için huzur için yapıldığı belli, ne diyelim, yapanın yüreğine ellerine sağlık. Ayrıca bunların içine mum yerleştirilirse de çok şık durur, tabi yanmaması için örgünün boyunu biraz daha kısa tutmak lazım.

Bir yatak odası klasiği...







Ev moda tasarımına hayranım. Hele böyle soft ve beyaz ağırlıklı ambians beni öyle cezbediyor ki, Sahip olamasak ta hani bakmak bile yetiyor diyebilirim. Odanın devamı için sizi bu güzellikle baş başa bırakıyorum.

28 Mayıs 2010 Cuma

"İkiz iğne" ile makinanızda çift dikiş yapın



Şimdi makinam oldu ya artık nerede dikiş nakış ben orada (acaba daha açtımmı diye sorsanıza, yani tembellikten değilde firmanın kursu için önümüzdeki hafta gidicem ayrıca, motora basmakla pedala basmanın nazikliği ve farkını anladığımda inanın alıştım demektir:) Makinayla ilgili kendim bir şeyler ararken bu ikiz iğneli dikişe rastladım. Burada ki makina markası "Bernina" buna göre ayrı bir modelmidir araştırmak gerekiyor. Site sahibi açıklmaya çalışmış ama bu konuda her hangi bir yardımı yok. Elimizde ki makinalara bunu uygulamak zor gibi geliyor. Yinede yanılıyorsam ve bunu bilen duyan dahası bu şekilde kullanıp diken varsa hemen bize bir selam etsinler ki bilen bilmeyen haberi olsun. Çünkü mantıken bir kere ayağın farklı olması azım, belki böyle bir aparat ayağı bağımsız satılıyordur, ama alttan mekğin ve çağanozun buna uyumu nedir bilemiyorum. Hadi ip geçirme yolu aynı, sadece masuranın takıldığı yerden masura takılıp bobinle birlikte çift iplikle geçiş yapılmış. Horozdan yaydan ve diğer aksamdan çift iplik gecmiş, makinanın modeline bakınca yani o kısmına, pek farklılık yok, ama alt iplik düzeneği için bişey diyemiycem, öğrenip bulmak lazım. Yanlız dikiş şekli çok hoşuma gitti, hele bir çeşidi "paris dikişine" benziyor, dikiş kursuna gidenler bu tabiri tekniği bilirler, tıpkı ona benziyor üsten görüntüsü, ayrıca spor dikişler için de ideal. Dedim ya iyice bakmak lazım.

Kışlık kazaktan "kuş" yastıklar


Hepinize hayırlı Cumalar güzellerim, Bütün hayırlar dualar üzerimizde olsun bu mubarek günde...

Kıştan çıktınız, yazlıklar kışlıklar elden geçti, eskiyen küçülen ayrıldı. Yeniler gardroba eskiler sandığa yada eskiciye. İşte size kenara attığınız kazaktan sevim kuş yastıklar. Kesimi dikimi yok kardeşim, biraz kalem oynattık mı gazete kağıdına, alın size kuş şablonu. Şimdilik baş köşede durur havalar sıcak diye, kışın tv seyrederken başımızın altına sıcacık sıcacık...

27 Mayıs 2010 Perşembe

Hafta Sonu Güzelliği


Canlarım cok yoğun bir hafta geçiriyorum bu arada birde hastayımki sormayın, kış boyu durdum durdum hastalanmadım derkennnn şifayı tam kaptım. Bir taraftan grip, diğer taraftan boğazlarım felaket; dökülüyorum anlıyacağınız. İşlere dalmadan nette azıcık takılayım derken vede şu polimer kil mevzusuna dalmış vaziyetteyken buldum siteyi. Bir bakayım derseniz işte adresi alidilibellula.blogspot. com Hepinize mutlu hafta sonları, öpüyorum.

Not: bu arada iki haftadır sitelerle çok ilgilenmedim; yetişemedim hızınıza neler neler yapmışsınız canlarım ellerinize sağlık. Bu arada yarın kendimi iyi hissedip toparlanabilirsem sevgili Sibel'in Ankaralı Bloglar Buluşmasına gideceğim.

Ayyyy çıldıracam şimdi sabahtan beri yazıyı yazıyorum yazmadığım kelimeler çıkıyor yada değişiyor, sapıttı bu bilgisayar yada kayıt yeri anlamadım. Kafamı toparlamıyorumki burnumu çekmekten ; ne olduğunu anlayayım....................

Süpriz topu alan sevinirmi, delirirmi? (video)

surprise ball from kate spade new york on Vimeo.



Bu süpriz topu açan sevinirmi delirirmi bilemiycem, ama mutlaka izleyin. Krep kağıtlardan yumak haline gelen top gibi görünen bu şirin şeyi aç aç bitmiyor, ama tamamını açınca bir değil onlarca hediye çıkıyor, en iyisi baştan sona izleyin. Çocuklar için çok güzel ve şirin etkinlik olur.  Aslı için tıklayın...

300'e 1 kala, içimden geldi o kişiye tema yapıcam

Şimdi diyeceksiniz ki, 100, 200, hakkı yokmu yada diğerlerinin, inanın böyle bişeyi hesaplamadım, planlamadım şu an şu dakika içimden geldi...aslında böyle şeylerden yana değilim yani metazori olması beni çekimser kılıyor du, bu yüzden öyle günler öncesinden olan bişey değil bu, hoş bakalım 300. kişi bunu istiycekmi, yada temaya ihtiyacı varmı bilmiyorum artık içimden gönlümden geldi. Tabi bu aralar benden tema  bekleyenler de var, bir yandan da onların hazırlığını yapıyorum. Sabrınıza ve anlayışınıza da teşekkür ediyorum arkadaşlar. Bu işi öğrenmeye başladığımda henüz konu paylaşmasını resim eklemesini bilmezken, şimdi ufak defek bişeyler yapıyorsam bu azmimin dışında sizlerle olan birlikteliğimdir. Bu yüzden böyle bir sevincide bu şekilde paylaşmak istedim. Ayrıca 5 ayda 300 izleyicim olduğu içinde çok şanslıyım çünkü sizlere ne kadar çok ulaşabiliyorsam o kadar paylaşıyorum demektir, felsefemiz neydi..."PAYLAŞILMAYAN BİLGİ BATAKLIKTA KALMIŞ HAZİNE GİBİDİR"

Görüşmek üzere, sevgiler hepinize...

Düz bir penye tişört nasıl şık hale getirilir



Böyle yoktan var edilenleri çok seviyorum. Belki yüzüne bakmadığımız nice penyeler tişörtler var çekmecelerde. Böyle penyeye zıt bir kumaşla yaka ilave etmek çok akıllıca ve gerekli bence. Hem diğer kıyafetlerle de hoş duracaktır. Nasıl yapıldığı burada...

Yazlık bandalardan masa örtüsüne



Yaz geliyor ya, yaratıcılıkta akın akın geliyor millete. Rüzgardan ve güneşten korunmak için takılan bandanalardan cici bir masa örtüsü yapılmış. Artık hususi alındığı belli, bu kadar kenarda köşede kalmış bandanalar olmaz. Ama çok hoş olmuş. Bence çarşaf yada nevresim bile yapılır (çok uçtum deme:) ama neden olmasın, düz renk bir poplin çarşafa uygun nevresim ve yastık kılıfı çok orjinal olur bence. Yukarıda ki desenlere uygun turuncu yada mavi poplin çarşafa çok şık olurdu. Neyse siz ne istiyorsanız onu yapın:) zevk sizdeee maharet sizde...Bunun ypılışına bakmaya hacet yok ama, kaynak göstermek açısından siz bir bakın.

26 Mayıs 2010 Çarşamba

Gazoz kapaklarından buzdolabı magneti



Gazoz kapaklarından buzdolabınıza böyle şirin magnetler yapabilirisiniz. Ben görünce bayıldım, çok cici çok şririn duruyor. Sadece buzdolabına değil elbet, obje saat içerikli olunca metal olan herşeye yakışır. Desen şablonlarıda sitede verilmiş. Kapakların içine kartonla dolgu yapıldıktan sonra mıknatıs yapıştırılmış. Tabi önce püskürtme tekniği ile beyaza boyanmış, üzerine şablondaki desenler baskı yapılmış. Artık boya işi ile uğraşanlar daha iyi bilir. Hatta bilenler bizimle de paylaşırsa seviniriz. Hep tercümeye bağımlı kalmalayalım.

Çok şık mutfak önlükleri







Bu şık mutfak önlükleri için Amerikaya gitmeye,  oralardan satın almaya gerek yok sanırım. Dikiş dikenler için harika modeller. Evdeki kumaşlarınız için ideal değerlendirme. Yani böyle önlük olsun bütün gün mutfaktan çıkası gelmez insanın. Kalıpla arası iyi olan yada pratik kesen herkes bunları yapabilir, hatta bunlara kot kumaşlada kombine edebilirsiniz. Şu makinayı bir öğreneyim de huyunu suyunu döktürcez inşallah bişeyler. Ayrıntılar burada. Çeşit çeşit renk renk...


ŞAL ÖRGÜ ÖRNEKLERİ

Kızım için ördüğüm küçük bir şal tığ ile örümcek örgüsü ve çiçek motifleri ile bütünleşen bir model kızım 10 yaşında bu tür örgüleride çok seviyor yazın serin havalarda üzerine alabileceğini düşündüm sizlerde çocuklarınıza örebilirsiniz



PULLU HAVLU KENARI 2

PULLU HAVLU KENARI

2010 yılının yeni havlu modelleri CD pul adı verilen pul ile ördüğüm son örneğim. Bu pulun her rengi mevcut farklı olsun diye pembeyi tercih ettim sizde zevkinize göre seçersiniz örmesi çok zevkli pulun yarısını doldurup diğer pula geçiyorsunuz daha sonra aşağıya doğru örerek sıra tamamlanıyor. Eğer modeli çıkaramazsanız yapılışını gösteren resimleri yayınlayabilirim bu arada kullanacağınız ip filoş ve 60 numara olmalı 50 numara kalın oluyor ve pulu göstermiyor


Kağıt peçetelerden duvar gülü



Şu kağıttan çiçek meselesini daha önce çok dile getirmişimdir. Kumaştan kağıttan daha bir çok neseneden bu güzel çiçeklerin nasıl yapıldığını ya benden yada başka yerlerden mutlaka görmüşsünüzdür. Fakat bu kağıt peçetelerden yapılanı ben çok beğendim, Şu bildiğimiz düz desenli kaliteli oan selpaklar vardır onun tarzında peçetelerden yapılmış, birkaç çeşit modelini anlatmışlar. Önümüz yaz, yazlıklara balkonlara teraslara şenlik olsun bakalım.

Kalpçik iğnedenlik



İğnedenlikler pek bir revaçta bu aralar. Ne kadar eski zaman alışkanlıklar varsa hepsi yavaş yavaş gündeme geliyor. Bir ara tutacak, elbezi bu tarz şeyler için burun kıvıran zamane gençliği, ne varsa eskilerden var deyip ellerinden düşmüyor tığlar örgüler.

Bu kalpcik motifini sevdim ben, üst aparatını örmedende sadece motif olarak kullanılabilir. Minik bir boşluktan elyafla doldurulan tam orta kısmı iğnedenliği tamamlamış. Elinden tığ düşmeyenlere hoş bir örnek. Ayrıca renklerde çok uyumlu olmuş Her zaman derim, yapılan işin uyumu çok önemli, onu gösteren kullanılan malzeme ve renkler çok önemli. Kolay gelsin bakalım, yapılışı için sizi buraya alayım.

25 Mayıs 2010 Salı

"Çin Takvimi"

Çin takvimi denilince bilmeyen yada duymayan yoktur sanırım. Benim hamilelik zamanımda belki yine vardı bu çin takvimi ama teknoloji böyle elimizin altında olmadığı için bu tarz yeniliklerden bihaberdik. Kızımın arkadaşı geçen yıl evlenmişti, şimdi bir bebek bekliyor  Kışın ilk geldiğinde netten bakmıştık bu çin takvimine, o zaman erkek çıkmıştı, gebeliği daha başlarday dı, dur bakalım ilerleyen zamanlar da anlarız doğruluğunu demiştik. Dün bize uğradı, ve ultrasan sonucu bebişimizin erkek olduğunu söyledi. Sevincimizin yanı sıra bu takvimin doğruluğunuda öğrenmiş olduk, artık tesadüfmü yoksa hakkatten varmı böyle şey artık bilemiyorum. Ama bunu merak edenler ve yapmak isteyenler için size bu takvimi buldum.

Tabloda herşey aşikar ama kısaca tanımlamak gerekirse, gebe kalan kişinin yaşıyla, gebeliğin gerçekleştiği ayı belirlerseniz karşılığındaki harflere göre cinsiyetini blirlemiş olursunuz.

Ben yinede herşeyin başı hayırlı doğumlar ve hayırlı evlatlar diyorum. Kız erkek farketmez, sağlıklı olması sağ sağlim dünyaya gelmesi anne için en büyük ödüldür.

Mantar dan çocuk koltuğu







Saf mantar tozuyla yapılmış çocuklar için ideal koltuk tasarımı, şişe ve diğer mantar artıkları preslenerek bu şekle getiriliyor. Hem hafif hem sağlam hemde dekoratif duruyor, bunun üzerine çok alternatif kılıf yada örtü de yapılabilir, orjinal görüntüsünü bozmadan. Ne yazık ki burada yok, ama getirten getirirse sorun yok, yada bizim imalatçılara ilham olurmu bilemem. Ayrıntılar burada...

Yelpaze modeli minder-puf



Hepinize güzel bir hafta dileyerek ilk paylaşımımla merhaba diyorum, laptobum sonunda geldi. Explorer8 i pek kullanamıyorum, resimleri yüklerken url adreslerinde hata veriyor, niye böyle oluyor anlamadım, sanırım explorerı yüklerken bir hata oluştu. Neyse bende mozilla friefox indrdim. Şimdilik bişey yok, inşallah yolunda gider artık herşey.


Biraz gezineyim derken sanal alemde bu minder-pufu gördüm, niyeyse böyle isim kullandım ama bana göre ikisinide kapsıyor. Hem minder hem puf gibi. Yapılışı anlatılmış, biraz titiz ve uzun bir çalışma ama değer.



23 Mayıs 2010 Pazar

ÖRGÜ ÇOCUK HIRKASI 2

hkm000 adlı kullanıcımızdan gelen çok değişik bir örnek görüntüden hırka yada bolero olarak örüldüğünü düşündüm bu resmi gönderen arkadaşa teşekkür ediyorum eğer zahmet olmayacak ise modelin açık halde bir resmini istiyorum birde tamamlanmış halini emeğine sağlık çok güzel ve akllıca düşünülmüş bir örnek

21 Mayıs 2010 Cuma

Elma sirkesinden mucizeler

Mucize iksirlerden ara ara size benden haberler geliyor, işte bunlardan bir tanesi...Şu meşhur elma sirkesinin iyici bir okuyayaım dedim, hem ben okuyayaım hem bilmeyenler benimle bir okusun istedim...Faydaları okumakla bitmedi, özellikle kepekli saçlar için olanı yeni duydum, daha neler var neler...






ELMA SİRKESİ

Elma sirkesi de bu mucize iksirlerden biri: Etkili bir antiseptik olduğu gibi baş ağrılarını geçiriyor, sivilceleri yok ediyor, nasırlardan kurtarıyor ve hatta kilo vermenize bile yardımcı oluyor. Elma sirkesinin cilt rahatsızlıkları, kadın hastalıkları,mide rahatsızlığı, güneş yanığı, baş ağrısı, yaralanma, soğuk algınlığı ve ateşli hastalıkların tedavisinde kullanması, çok eski medeniyetlere kadar dayanmakta. Yıllardır pek çok kişi tarafından yararları bilinen elma sirkesinin son mucizesi ise zayıflatma özelliğinin bulunması. Elma sirkesi düzenli olarak kullanıldığında sindirime yardımcı olup, kilo vermenizi kolaylaştırıyor. Sabahları kahvaltıda, içine 1-2 kaşık elma sirkesi ve 1 kaşık bal karıştırılmış bir bardak ılık su, uygun bir rejimle birlikte kullanıldığında düzenli kilo kaybetmeyi sağlıyor.

Elma sirkesinin yararları :

Akne tedavisi: Su ile seyreltilmiş elma sirkesi ile yüzünüzü temizleyin ve su ile durulayın. Elma sirkesi hem cildinizi yumuşatacak,hem de antiseptik özelliği ile akneye neden olan mikropları öldürecektir.

Boğaz ağrısı: Anjin ve streptokok dahil olmak üzere tüm boğaz ağrılarında, 1 bardak suya katılan 1 kahve kaşığı elma sirkesi ile saat başı yapılacak gargara rahatlatıcı bir çözüm.

Ciltteki lekelere : Dörtte bir litre suya, üç çorba kaşığı elma sirkesi ekleyip, kaynayıncaya kadar ısıtın, ateşi kısın. Başınıza bir örtü örtüp, yüzünüzü buhara tutun. Yarı yarıya sulandırılmış elma sirkesi ile yüzünüzü silin. Haftada iki kez tekrarlayabilirsiniz.

Migren: Bir tasa eşit miktarda su ve elma sirkesi koyup kaynatın. Altını kısarak yüzünüzü buhara tutun. Bu şekilde 3 dakika kadar soluk almanız, migren ağrılarının yok olmasını sağlayacaktır.

Yorgunluk ve uykusuzluk: 1 litre suya 3 yemek kaşığı elma sirkesi ve bir fincan bal ilave edin. Her gece yatmadan önce 2 yemek kaşığı için. Uykusuzluğunuzun ve yorgunluğunuzun kaybolduğunu göreceksiniz.

Kaşıntılar: Böcek ısırmalarına, kurdeşene bağlı kaşıntılarda, arı sokmalarında ve cilt çatlaklarında, sorunlu bölgeye sürülecek elma sirkesi rahatsızlığı giderecektir.

Mide bulantısı: Mide bulantısının önüne geçmenin yolu; ılık elma sirkesine bir bezi batırıp sonra sıkmak ve bu bezi midemizin üstüne yerleştirmektir. Bez soğudukça ılık bir bez ile işlem tekrarlanmalıdır.

Sivilceler: Sivilceler için, su ile seyreltilmiş elma sirkesiyle yüzünüzü silin ve durulayın. Elma sirkesi akneye yol açan mikropları öldürür.

Varisler: Varislerin yol açtığı ağrıdan şikayetçiyseniz, sirkeli bir bezi bacaklarınıza sarın ve 30 dakika bekletin. 30 dakikalık süreyi bacaklarınızı yukarı kaldırarak geçirin. Bu işlemi sabah-akşam tekrarlayın.

Nasırlar: Bir dilim bayat ekmeği elma sirkesine batırıp nasırlı bölgenize koyarak gece boyunca orada tutun. Sabah uyandığınızda sertliğin kaybolduğunu göreceksiniz. Bir başka yol ise ılık suyun içine yarım bardak sirke koyup, yarım saat nasırlı bölgeyi bu suda bekletmek ve sonra bir havlu ile kurulayıp ponza taşı ile bölgeyi ovuşturmak...

Kepeksiz saçlar : Saçlarınızı yıkadıktan sonra, son durulama suyuna elma sirkesi ekleyin. Saçlarınızın kepekten arındığını ve parlaklaştığını göreceksiniz.

Varisli damarlara : Bir bezi elma sirkesine batırıp, sıkın.Sirkeli bezi varisli bölgenize sarın ve 30 dakika kadar bekletin. Bekleme süresi içinde bacaklarınızı yukarı kaldırarak dinlendirin.Bu işlemi sabah-akşam tekrarlayın. Zayıflamak için : Bir bardak ılık suya bir-iki kahve kaşığı elma sirkesi ve bir kahve kaşığı bal ekleyip, karıştırın. Uygun bir rejimle birlikte kullanıldığında, düzenli kilo vermenize katkı sağlar.


Kaynak : Mucize İksirler

20 Mayıs 2010 Perşembe

Laptobum çöktüüüü...

Selam arkadaşlar, iki gündür yazamadım size geçen akşam laptobum çöktü. Teknolojik tabiri kullandım ama aslında ekran kartı yandı, ve sistemde silinen dosyalar yüzünden birde format attılması gerekiyor, sanırım bu tema çalışmaları için bir çok yerden dosya indiriyorum, bazen virüslü olabiliyor. Sözüm ona antivirüs kullanıyorum ama demek ki bir yerden kaçak var :)

Şu anda evin diğer bir köşesinde duran ve yaklaşık iki yıldır yüzüne bakmadığım diğer masa üstü pc den yazıyorum. Bunu genelde oğlum kullanır. Laptoba alıştığım için mausu kullanmak zor geliyor, yanı yazarkenn pek sorun yokta, resim düzenleme programlarını ve diğer çalışmaları onda yaptığım için bunu kullanamıyorum, zaten hepsi laptobumda. İnşallah hardiskte sorun yoktur yoksa yüzlerce çalışmam ve resimlerim tasarımlarım var, inanın çocuk gibi oturur ağlarım çünkü çok emek verdim :(

Ama dün oğluma yeni LCD ekran monitör alındı, 22 inch büyüklükte, şimdi bu ekranıda görünce baya hoşuma gitti yani, tasarımları burdamı yapsam acaba diycem ama bu çocuk beni rahat bırakmaz ki..."hadi anne, kalk anne, bitmedimi anne"...:)

Neyse ben gideyim de benim sabık dostumu bir tedavi ettireyim...bana ondan hayır var...

Bu arada yorumlara bittim, hele Eda öldürdün kız beni, napayım anacım ben anlamam pipodan purodan, puromudur nedir aklımıza gelen ülke "KÜBA"  içen de "FİDEL CASTRO" ama pipo yu bilmem de anlamamda, neyse tütünle ilgili olan şeylerin tamamına antipatim olduğu için eksikliğim olsada olur diyerek teselli edeyim kendimi :) Ayşenim, Yıldızım, Minecim, Zeynebim ve diğer tüm dostlarım hepinize burdan teşekkür ediyorum, şu işi halledeyim hemen yanınıza gelicem...Ayrıca yeni zimlemeye alan arkaşalar çoğunuzda bağlantınız yok o yüzden teşekküre ve iadeyi ziyarete gelemiyorum, en azından iki kelime yorum yazarsanız hiç olmazsa yorumdan blogunza tıklar sayfanıza gelebilirim...

Akaşama görüşürük hatunlar..

19 Mayıs 2010 Çarşamba

BONCUKLU OYA

huseyınozmen04 kullanıcımızdan boncuklu oya modeli çiçeğin orta kısmında küçük halka kulanılarak daha sonraki sırada ipe dizilen boncukların örülmesiyle oluşan güzel bir model özellikle aralara serpilen küçük çiçeklerde çok sevimli olmuş yapanın ellerine sağlık

ÖRGÜ MODELLERİ


Rayle 81 adlı kullanıcımızdan bolero yelek modeli kurdela ile süslenmiş sevimli bir model

SİMLİ HAVLU KENARI 2

HAVLU KENARI SİMLİ

Ara danteli örneğinin havlu kenarı olarak yapılmış hali sanal alemci 58 adlı kullanıcımızın gönderdiği havlu kenarı modeli ilginize teşekkürler

18 Mayıs 2010 Salı

Singer dikiş makınasını sonunda aldım...


Nihayet dikiş makinamı aldım. Epeydir aklımdaydı ama ancak nasip oldu. Bir kaç haftadır araştırma yaptım, sinbodan tutun janome, pfaff, broder gibi bir çok makinayla karşılaştırma yaptım. Hem bütçeme hem benim yapacaklarıma hitap eden marka singer oldu. En iyi  yol en iyi bildiğimiz yolmuş, hakikaten öyle, servisi özellikleri çok önemli bu tarz aletlerde. Çok fazla daha inceleyemedim, kurcalaya kurcalaya öğrenicem, gerçi ders veriliyor aldığım firma tarafından ama olmazsa çok tıkandığım yerlerde giderim. Resim şu anda netten, benimkinin yurdu belli olunca tekrar resimliycem. Henüz evde işlerim bitmedi, halılar yıkamadan daha gelmedi. Onlarda bitince yavaş yavaş kolları sıvarım. Ancak komşum geldi bir ara ve o daha önce kullandığı için bu tarzı şöyle bir göz attı, en azından çalışıyormu diye bakmak lazım, biliyorsunuz tüketici yasalarına göre bize tanılan süre 1 hafta. Arkadaş çok beğendi, piko desen ilik fermuar gibi bir çok özellik var, herşey otamatik. Kendisinin kalıplarla yaptığı pikoyu tek tuşla yapabildiğini söyledi. Ben biraz zorlanıcam, çünkü yıllardır pedallı makinada diktiğim için motorlu bana zor gelicek, acemiliğim burda olucak herhalde. Daha başında yapamadığım şey ise, iğne ipliğe geçirmek oldu, yani otamatik kendi geçiyormuş ama daha henüz o kadar uğraşamadım, dediğim gibi zamanla alışıcaz birbirimize :) Bu arada bu makinadan kullanan varsa öneri ve yorumlarınızı alabilirsem çok sevinirim.

17 Mayıs 2010 Pazartesi

Pipo temizleyicsinden çiçek buketi



Yapılışına göz attığımda renkli pipet ve renkli yeşil pirinç yazıyordu ama, bunlar nasıl temin edilir bilmiyorum. Yeşil pirinç nerde var yada nasıl boyanır, vardır bir tekniği ama uğraşmak lazım bulmak yada yapmak için. Pipetlere gelince biraz kumaş ve kadifemsi dokusu var, belkide başka bir amaçla kullanılan pipet, kısacası çok iyi anlayamadım, ama bu ve
benzeri malzemeler bulunarak bu şirin çiçek buketi yapılabilir. Yapan kişi annesine, anneler günü için hazırlamış. İnsanın kendi emeği gibi olmaz diye düşünmüş herhalde. Bu yaratıcılığa hayranım, ve bulunan zamanı da kıskanmıyor değilim.

Anlayamadığım şey meğerse pipo temizleyicisiymiş, sağolsun arkadaşlar uyardı da jeton düştü...

Karanfil buketinden "HELLO KİTY"



Hello Kity ciler buraya...Bende çok severim bu şirini :) Bahçede görülen miss gibi kokladığımız karanfilden 4 adetini birleştirip, düğme ve kurdeleyle böyle hello  kitiy yaparak vazoya koyuyorsunuz. Hazır gelen karanfiller iyi olur da, sırf bu iş için dalından da koparılmaz güzelim karanfiller. Ama bir alternatif sunabilirim ben, şu krep kağıtla bu iş çok güzel yapılabilir, hem kalıcı olur hem doğaya zarar verilmemiş olunur. İster çocuklara, ister hala büyümeyen çocuklara şirinmi şirin bir çalışma. Nasıl yapılıyor derseniz, burada anlatılıyor.

Cam faunus ve halat iple avize



Tasarımcımız modern tarzı minimalist tasarımla bütünleştirmiş. Hepimizin bildiği cam faunusun üzerini halat ipi makrome tekniği ile kaplayıp avizeye çevirmiş. İyi de etmiş, Hoş bir görüntü, sıra dışı bir görüntü. Sanırım zahmetli ve emek gerektiren uğraşı olması nedeniyle biraz fiyatlı, 250 kayme, yani bize göre 500 TL. yakın. Bu parayı vermişken şıkır şıkır şeyler alırım diyebilirsiniz de, dedim ya, zevk bu kimin neyi beğeneceği hiç belli olmaz, beğenenler varsa buraya lütfen.

Doğum Günü


Hafta sonu benim minik kuzucuğumun,yakışıklı prensimin doğum günü vardı. Cuma gün akşam evi süslemeye başlayınca şaşırdı, yarın doğum günün tatlım diyince "ııki doğdun Boya" diye zıpladı durdu kuzucum. Doğum günü sürprizimizi babamız yaptı kuzuya, evde envayi çeşit oyuncağı dolu olan Şimşek Mc queen pastası sipariş vermiş. Nasıl sevindi anlatamam. 2 yaşına girdiği güne kadar anne bile demeyen kuzum bir dilli şimdi anlatamam. Bir senede evrim geçirdi yavrum resmen :D İşte size birkaç anektot

*****Bir akşam ailece yemek yerken ablamız sordu:
-anne ben büyünce annanemi olacam yoksa babannemi?
-Kızın olursa anneanne, oğlun olursa babaanne olursun yavrum der demez bizim annanne delisi yumurcak atladı hemen
-Hayıyyyy, men annanne abaa dede :D :D :D

*****Anneler gününde eve getiremedik annanneden birkaç gün annemlerde kaldı. Şu meyveli yoğurtlardan almışlar, kapağını açınca başlamış bizimki kapağı yalamaya; dedesi :
-orası yalanmaz oğlum bırak onu deyince verdiği cevap:
-şen bunun tadını biymezsin adamım !!!!!!!!
Bunlar zamane çocukları arkadaşlar vallahi, hergün bişey yapıyor, hergün yeni bişey yumurtluyor. Adamım ne demek yaaaa :D nerden duyar, nasıl öğrenir bilinmez. TV çocukları hepsi nitekim.

Canım kuzucum iyiki doğdun, iyiki benim yavrum oldun. O güzel kokunu koklamaya doyamadığım, o güzel yüzüne bakmalara kıyamadığım, sevdiceğim, minik erkeğim. Her iki lafının biri "şeninim annem" diyen benim minik kuzucum nice mutlu,sağlıklı, sevgi dolu yıllara inşallah.
Rabbime şükürler olsun sizi bana verdi; anneliğin en güzel, en tatlı yanlarını tattırdınız bana İremim ve Boram, iyiki varsınız. Allah tüm isteyenlere bu güzelliği yaşatsın inşallah.
ŞENİNİM BORAM :))))

Ödül

Efendimmmm, haftaya bir ödülle başlamanın mutlu gururunu yaşıyorum, bu ödüller alışkanlık yaptı bende :) Ödülü gönderen sevgili arkadaşım, tasarım cadısı Tuba'ya çok teşekkür ediyor ve ödülü tüm blog dostlarıma gönderiyorum......

14 Mayıs 2010 Cuma

NAZAR BONCUKLU BEBEK SÜVETERİ

işte yine değişik BİR süveter

KOL kısmının dikilişi iple çektiğimiz zinciri kese örgüsü yapar hazırsındır geçiriyoruz alt kısmında Iki ucunu bağlıyoruz




10 marifet, örgü modelleri elişi

BONCUKLU PEÇETE

Bir kullanıcımızdan gelen boncuklu peçete çok farklı bir model süslemesi harika yalnız kafama takılan birşey var kullanışlı olurmu eğer kullanan varsa beni bilgilendirirse sevinirim

HAVLU KENARLARI BONCUKLU

BONCUKLU HAVLU KENARI ÖRNEĞİ

Yeni yaptığım havlu kenarı bu boncuklarla yazma kenarı örmüştüm aklıma havlu kenarı olarakta örülebileceği geldi tam tamamlayamadım ama sizlere göstermek istedim ütülendiği zaman daha güzel olacak alt kısma kırmızı renk kurdela geçirilirse dahada hoş olur.Hem çok basit hemde farklı bir model oluyor bu boncuklardan havlunun üstünede dikilebilir böylece bütünlük sağlanır

havlu kenarları, dantel modelleri 10 marifet

13 Mayıs 2010 Perşembe

Allahın nimeti, ekmeği ayaklara terlik olurmu !!!

E yuhhh artık yani, bunun ne olduğunu daha doğrusu nedemek olduğunu anlayamadım dahası anlamak istemiyorum. Görünen bi defa hoş değil, açıklamasında sadece tasarımdan orjinalliğinden bahsediliyor. Neyin tasarımı neyin orjinalliği ise bu!! Yani başımıza nimet diye koyduğumuz ekmeğin, ayağımza terlik yapılması yada benzetilmesi ne kadar etik, ne kadar doğru akıl sır erdiremedim. Hadi ekmekten sofralar hoş görünsün diye çeşit çeşit şekiller yapıldığına amennah ta, böylesini kabul edemiyorum. Allah iyi bize ekmek veriyor !!!


Gerçek ekmeği bu halemi getirdiler yoksa plastik tarzı maddeyle böyle bir görünüm mü verdiler bilmiyorum ama hoşuma gitmedi kısacası...Kategorisini bile nereye koyucamı bilemedim..







Sitedeki bütün resimler internetten toplanmıstır.

Sitedeki bütün resimler internetten toplanmıstır. Bir şikayetiniz varsa lütfen o konunun altına yorum yapın...

YORUM YAP